El misteri de SHUTRUK-NAHUNTE

Al llarg dels meus viatges pel món he trobat curiositats però mai una tan gran com la que me’n vaig trobar quan viatjava per terres de l'antiga Mesopotàmia. Va ser una vesprada calorosa quan fent-me un te un venedor de antiguitats (d'eixes que no són antigues sinó còpies barates) em va mostrar una inscripció en pedra d'incalculable valor, segons ell clar. Després de la típica baralla dialèctica que correspon fer en estos casos, vaig aconseguir comprar-la pel mòdic preu d'uns 4000 dinars (uns tres euros). Allò curiós no va ser en si la inscripció, sinó que quan l’home marxava em va dir una frase en grec la qual segons ell era la clau per a desxifrar el misteri de aquelles paraules.
La frase en grec era: ethos antropo daimon (el carácter d’una persona és el seu destí).
La inscripció, escrita en escriptura cuneïforme deia el següent:

«Jo sóc SHUTRUK-NAHUNTE, fill de Haludusinsusinak, servidor estimat de In Susinak; esta estela Untasnapirisa la situava en el Siyankuk. Jo SHUTRUK-NAHUNTE, me la vaig portar com In Susinak, el meu Déu, em demanava i en Susa davant In Susinak el meu Déu, la vaig posar».

La qüestió és que després de molts anys encara no he solucionat el misteri d’aquesta inscripció, i per això demane ajuda. Les qüestions que se me plantegen són les següents:

1. Qui va ser SHUTRUK-NAHUNTE?
2. Per què no he sabut res d’ell en els llibres d’història?
3. De qui és la frase en grec?
4. Quina relació té amb la inscripció de SHUTRUK-NAHUNTE la frase en grec?

Pistes: M’han comentat que hi ha una pel·lícula on es diu alguna cosa sobre SHUTRUK-NAHUNTE. La pel·lícula es The imperors club.